onsdag 16. september 2009

Molly Goat

Eller Molly Geit som vi sier på godt norsk.
Dette er et skjerf som ble til på Vidunderet. Garnet jeg brukte heter Tiril og er kjøpt hos Telespinn
Lurer på om jeg kjøpte dette som vottegarn eller sokkegarn for ei stund siden.
Uansett .. jeg har da strikket et par tøfler av garnet tidligere. Har ikke blogga om de ennå siden det mangler å tre i ei snor. Og slikt kan da ta tid.


Siden garnet er litt tungt i seg selv ville jeg ha et skjerf med grove masker. Sitter pent på. Og fargen er mye bedre live enn det telefonen min klarer å fange opp.
Må nok spare til et skikkelig kamera.
Jeg har også begynt på en prøvelapp med pinner nr 6. Dere som har fulgt bloggen en stund begynner kanskje å tro at jeg har to sett pinner; nr 3,5 og 6.
Men jeg har flere altså;D


Mønsteret er ganske enkelt.

Legg opp 14 masker på pinner nr 4.5 - 6.
Start med 3 rett, 2 vrang, 1 rett, 2vrang(midten), 1 rett, 2 vrang, 3 rett.

Det er ganske morsomt å se hvor forskjellig uttrykk det samme mønsteret får når man strikker på pinner eller maskin.
Kan vel ha en viss sammenheng med uerfarenhet også.
Jeg likte forresten navnet godt. Først hadde jeg tenkt noe sånt som Molly Goat goes to Paris.
Syntes det ga en litt eksklusiv "schwung". Noen synspunkter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar