onsdag 16. desember 2009

Når en pepperkakebaker baker pepperkakekaker ...


Dette er artig!! Ble nok førjulas høydepunkt for disse to idag.
Synes dette er gøy sjøl jeg så for å være på den sikre siden kjøpte jeg dobbel porsjon. Husmora i meg er litt brydd over denne innrømmelsen men jeg skylder på travel tid og febersyke unger. Men jeg har kjøpt inn ingredienser for å lage karameller... bare så det er sagt!!
Hmm, ser ut til at selve utstikkinga tok noe av her.. Var vel et rollespill som tvang seg fram :D

Den kjevla nærmest her ble faktisk kjøpt inn i går. Så den er det stas å bruke.
Har planer om et pepperkakehus også. Men det overlater jeg glatt til far i huset. Han er så mye bedre på sånne konstruksjoner enn meg. Blir til og med nogenlunde i vater når han ordner det. Jeg , skjønner du, ser sjarmen i at det er litt skakkt og trekkfullt jeg serru ..

5 kommentarer:

  1. Så flinke dere er der nede på Østlandet da!! Kan tenke meg at pepperkakene ble gode, du har vel betalt dem? så de ikke smaker fælt?

    SvarSlett
  2. Skimter en kjent rosa genser ;) Skulle ønske jeg var sammen med dere i den koselige stunden der <3

    SvarSlett
  3. SÅ koselige bilder. Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  4. Det er koselig å bake pepperkaker sammen med barna. Det er noen år nå siden jeg gjorde det med mine barnebarn, men jeg er enig med deg. Pepperkakehus kan være både skakt og gissent. Det er noe av sjarmen.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  5. Så koselig med pepperkakebaking! Her skal pepperkakene bakes på tirsdag... Det blir av en eller annen grunn aldri til før i "siste øyeblikk"...
    Ja det er klart at trær og natur er annerledes her, men det er mye skog, og mange fjell. Mye vann var det på bildene fordi det er naturlige kilder som kommer ut av fjellet... I tillegg hadde det regna skikkelig godt i to dager også.
    Jeg bor ganske så nær stranda (6-700 meter), men har skog og fjell rett bak blokka.

    SvarSlett