torsdag 1. juli 2010

Sitteunderlag i Eskimo


Var på strikkekafè her om dagen og plukka opp ideèn til dette sitteunderlaget. Garnstudio har ei oppskrift på slike runde sitteunderlag. Jeg fulgte den de første fire-fem omgangene. Men da jeg ikke helt skjønte forklaringa tenkte jeg - skitt au!!- og gjorde min egen vri. Jeg hekla forresten to stykker.
Jeg kjøpte tre nøster og da jeg hadde igjen ett og et halvt starta jeg på neste. Et sitteunderlag med ei løkke.

Etter en runde i fullstappa maskin ble det tydelig at sitteunderlagene ikke var til mor, nei ...
De var fryktelig små da jeg tok dem ut. Et lite øyeblikk fryktet jeg at jeg hadde heklet og tovet øl-brikker. Men etter litt tøy og strekk ble de akkurat passe til noen små tur-stjerter!
De blir sikkert gode å ha når vi skal plukke blåbær om noen uker. Jeg gleder meg alltid til bærsesongen. Har hatt nedtelling siden skoleslutt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar