mandag 17. august 2009

Såler for Big Foot!!


Jeg har funnet opp kruttet igjen!!!
Denne gangen har jeg strikket såler... for det er det jo så vanskelig å få tak i..

Fikk ideen og måtte bare prøve!
Ble da fornøyd med resultatet på den første. Men det ante meg at den antageligvis ville tove seg "LITT" i bruk. Hva gjør vi da??
JO, jeg vet . Vi dobler tykkelsen på pinnene og strikker med dobbel tråd!!!
Ingen stor hemmelighet at denne dama ikke har tova no' særlig før...
For det er visst ingen selvfølge at det KRYMPER 50%!!

FØR

Vel, etter en runde i vaskemaskina mi(som tover lite, selv med masse annet inni) og et basketak i oppvaskkummen etterpå begynte jeg da å se starten på noe bra.
ETTER

Klippe klippe!
Og vips så hadde gubben min fått nye såler til jaktstøvlene sine.
Hurra for meg!

Må bare si jeg ser virkelig et utviklingspotensiale her. Her er det bare fantasien som setter grenser. Bare tenk på dekor med kanter, navn, ryper, ælj,kjærringa ...

Ble ganske tykke. Jeg brukte på de enkle pinner nr 3,5.( Er veldig begeistra for den str) Og starta med 10 masker.
På de doble er det nr 6 jeg har brukt. Garnet er av det lille partiet jeg har fått tak i av Grå Trøndersau.

Er selvfølgelig så godt som utrydda i Norge, men fint skal det være!

5 kommentarer:

  1. ENDELIG, nå har jeg ventet ut og bort på dette innlegget. De ble super fine, og så skikkelig deilig og varme ut :D må nok kjøpe meg slike en gang :D du er så flink atte. Hvis du mener noen søte prinsesser ønsker seg et slikt fluffy teppe til dukkene kan jeg vel alltids klare å montere det å sende det i vei ;P

    SvarSlett
  2. For en smart ide å strikke såler og så tove de. De blir sikkert varme og gode også. Og som du sier, de kan jo pyntes på alle mulige vis.
    Ha en fin tirsdagkveld.

    SvarSlett
  3. Så morsomt! Disse sålene er nok deilige og varme!

    SvarSlett
  4. Så fine Såler da fru Flick, de ser riktig gode og varme ut. Du kjenner sikkert mange som trenger slike i skoene sine , kanskje en onkel eller pappa , kanskje til og med en lillebror som har bursdag sent på året ..........

    SvarSlett
  5. Det var en god ide :-) De ble fine!, Også er de sikkert utrolig deilige i bruk!!

    SvarSlett