fredag 15. januar 2010

Keep my fingers warm!


Det hender jeg får søte små pakker i posten fra Hanne
Og sist lå det Chilli effektgarn der! Tenkte at det måtte jeg da kunne bruke til noe fornuftig. Var masse lilla og rosa OG glitrete i det så å finne en mottaker i dette hus var ikke vanskelig!
Tok fram pinner nr 6, Trysil sportsgarn - i lilla, og Chilli effektgarn.
Tok igjen utgangspunkt i oppskriften i heftet om Blånisse-utstyret og satte igang! Brei og fæl! ( ser det for deg ... albuene ut til siden og svakt foroverlent!)

Ja!det må sies; brukte dobbel tråd med sportsgarnet. Sendte det i maskina på 60 grader. Og vips! Nesten vindtette, tykke og varme jentevotter.

Skal jeg lage flere av den typen vil jeg nok prøve å gå ned til 30-32 masker istedet for 38 til ei på 8 år. Ble litt store selv om jeg felte inn etter noen runder.
Og så var det bare å sette igang med en matchende hals!

2 kommentarer:

  1. Jeg ser jeg gjorde rett i å sende garnet til deg. Så smart og kreativt :D du er flinkis :D Kommer vel en pakke til snart ;)

    SvarSlett
  2. Tova vottar er jo verdens beste:) Og så smart å få brukt slikt garn i vottane!

    SvarSlett