fredag 8. januar 2010

Når man ikke vet hva man skal blogge om.

På en rundreise idag var jeg innom bloggen til Muffin hvor jeg plukka opp en tråd jeg så potensialet i.
Jeg har forsåvidt noe helt nytt og ferdig som ligger på vent men det kan vente!
Syntes denne ideen var litt morsom for det er ofte slik at jeg synes jeg skulle ha oppdatert bare for å prøve å holde bloggen interessant. Og nå har jeg jammen ei oppskrift på det også ;D

1. Vis frem den fineste potteplanten din og fortell litt om den.

Jaaa.... allerede der så jeg ei kraftig ufordring!
For til å ha et ettårig agronomkurs i sekken har jeg sørgelig lite grønne fingre. Overdriver ikke nå altså...

Men til alt hell var det nettopp jul og under en handletur sammen med far fant hun på 4,5 år flotte denne blomsten. Og den syntes hun jeg skulle ha.
Vel nå var det kanskje ikke plastikk far helst ville ha kjøpt til mor men den neste tanken hans var mer slik; ja ja det er vel kanskje ikke så dumt ?!!
Og legg merke til potten i lilla metallic. Den plukka den eldste jenta ut.
De vet da vel hva mor liker!! Jeg liker denne jeg!

2. Så er det kjæledyrets tur.( har man ikke kjæledyr bruker man barnebarn... eller barn)

Her har jeg flust av mye ( ikke barnebarn, da ) så her måtte jeg velge.Så da ble det barn sammen med kjæledyr! Dette var en morsom dag husker jeg. Ungene gikk på oppdagelsesferd og de nysgjerrige killingene fulgte hakk i hæææææl. " Hva gjøøør dere?" Var en fin og temperert sommerdag dette ser jeg.

3. Snakk litt om været.

Her får jeg til en glidende overgang fra forrige punkt. For det skal ikke stikkes under en stol at nå er det kaldt dere! Det var andre tider da vi smetta på oss en treningsjakke og vips! så var vi klare for hva det måtte være. Nå er det virkelig kaldt dere!

4.Vis fram ditt ferskeste hobbyprosjekt.

Akkrat nå har jeg starta på et par nye votter!
Jada! De strikkes i Kid Mohair og ser ut til å bli riktig fine.
Er et mykt og deilig garn.
Dette er andre utkast av denne votten. Ble ikke fornøyd med det første resultatet. Men nå har jeg tenkt(!) og justert litt her og der. Så får vi se da.

5. Rund av med eventuelle saker.

Tidlig krøkes om god krok skal bli heter det. Denne fikk han til jul av fadderne. Og som dere ser den falt i smak! Jeg ser nå at gutten får andre leker av oss fleste enn det jentene fikk. Men er nå det så gæli da? ( må nevnes at jentene på 6 og 8 fikk prøve batteridrevet drill i romjula. Er en tid for alt!!). Ser at dette kan være en brannfakkel så jeg stopper der ;D

Ta en ekstra titt på arbeidsantrekket; det har Hanne strikka. Deilig ,fint og varmt!

6.Til slutt en liten hilsen.

Vel da er det meste gjort. Håper dere får ei god helg.
Fyr i ovnen, finn fram et varmt og godt pledd.
Du har sikkert noen stearinlys etter jula du kan tenne på også?

3 kommentarer:

  1. Det er deilig å se at gutten får skikkelige leker. Jeg fikk også Skrustikke til jul.......

    SvarSlett
  2. Åhhh du kan å smelte et bonustante hjerte :D En tøffing må rustes opp i skikkelig klær vettu ;) Blir spennende å se vottene dine, og ditt prosjekt som tydeligvis kunne vente. Kunne det virkelig det? (sitter speeeent og venter) :P

    SvarSlett
  3. Hehe, morsom ide. Må innrømme at jeg kunne ha oppdatert oftere, men jeg tror ikke alt hadde vært like, ja interessant. Kanskje jeg følger ideen jeg også en dag jeg kjenner bloggkløen kommer over meg.

    Ha en fortreffelig helg videre.
    Annelive

    SvarSlett