torsdag 7. januar 2010

Strikket i blått?

Hanne og Judith har blogga om fargen blå. De hadde veldig mye fint. Men har jeg strikka blått noen gang,da?
Jo så sannelig!! Nå husker jeg tilbake til november måned;


Da gikk det litt i blått her hjemme. Det var litt gøy å ta med jentene på kino for å se "Julenatt i Blåfjell" og alle tre hadde helt ferske nye Blånisseluer.
Sniker inn et bilde av "regnbuevottene" som de heter her i huset. De er ikke helt blå men blåfargen er veldig fin. De har bonustanta strikket. Og er veldig gode og varme.


Denne genseren strikka jeg ifjor til minstemann. Husker ikke hvilket garn men ett eller annet superwash babygarn vet jeg det er. Mønsteret ble til underveis.

Tøflene er det husets Frøken Fryd som innehar. Hun plukka ut garnet selv og de er veldig kule altså!!
Og så denne som var så liten at jeg bare måtte legge en fyrstikkeske ved siden av for å demonstrere det. Denne er strikka på pinne 2,5 i merinogarn fra Nøstebarn. Den ble laga like etter at minstemann var født. Ble veldig fin til å bruke om natta utenpå pysj eller under dressen når vi skulle kjøre. Men nå er den for liten!
Ser ikke mønsteret så godt men det er rillestrikk på vrangbordene og på bringa og øverst på ryggen.

2 kommentarer:

  1. Mange fine strikkerier i blått! Nisseluene er tøffe men også gode og varme i denne skikkelige vinterkulden.
    Ha en fin blå dag ;-)

    SvarSlett
  2. Se her var det blått i blått ja. Tenkte det var bare rosa hos dere jeg, men der tok jeg jammen meg feil. Bonustanta synes forresten det var morsomt at regnbuevottene ble med på bildet :P

    SvarSlett